Page 32 - Daily Life Φθινόπωρο 2024 | Market In
P. 32

ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΚΑΘΕ ΑΡΧΗ ΚΑΙ... ΔΥΣΚΟΛΗ!



            σκοπό. Μάλιστα, αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι τα      μέσα από το παιχνίδι και τον πειραματισμό, τα οποία
            παιδιά που πηγαίνουν στον παιδικό σταθμό αποδίδουν       σίγουρα ανταποκρίνονται στην ασίγαστη δίψα που
            καλύτερα στην ανάγνωση και τα μαθηματικά κατά τα         έχουν για ανίχνευση και γνώση.
            σχολικά τους χρόνια από όσα δεν πάνε.                    Τέλος, ο παιδικός σταθμός βοηθάει αναμφίβολα και
            Εισάγονται στο αλφάβητο, μαθαίνοντας να                  τους γονείς, που γνωρίζουν ότι, όσο βρίσκονται στη
            αναγνωρίζουν τη «φωνή» κάθε γράμματος, αλλά και          δουλειά, το παιδί τους είναι κάπου ασφαλές, όπου
            στη γραφή μέσα από την ελεύθερη γραφή με μπογιές.        περνάει καλά, μαθαίνει και μεγαλώνει, χωρίς να
            Λύνουν τις απορίες τους και ανακαλύπτουν τον κόσμο.      χρειάζεται να επιστρατεύονται και να κουράζονται
            Στον παιδικό σταθμό μαθαίνουν αμέτρητα πράγματα          ο παππούς και η γιαγιά.






                 ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ: ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΟ “ΜΕΓΑΛΟ” ΣΧΟΛΕΙΟ!

               Η μετάβαση στο δημοτικό σηματοδοτεί για το παιδί την επίσημη έναρξη της
                  σχολικής του ζωής. Βρίσκεται σε ένα νέο περιβάλλον, με περισσότερα,
               άγνωστα κυρίως, και μεγαλύτερα παιδιά και έναν νέο δάσκαλο ή δασκάλα.

                 Στην καθημερινότητά του μπαίνουν πλέον βιβλία, τετράδια, διάβασμα…


            ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΊΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ
            ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΝΈΑ ΤΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ
            ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΕΥΝΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΠΟΥ
            ΠΙΘΑΝΟΝ ΦΕΡΕΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ;
            >  Ξεκινήστε να μιλάτε στο παιδί για το δημοτικό,
               αρκετό καιρό πριν ξεκινήσει τη φοίτησή του
               εκεί. Θυμηθείτε ότι ήδη έχει ενημερωθεί από τη
               νηπιαγωγό του.
            >  Πηγαίνετε μια βόλτα για να του το δείξετε, εξηγήστε
               του ότι τα παιδιά παίζουν στο διάλειμμα, πείτε του
               πόσα ωραία καινούρια πράγματα θα μάθει, πόσα
               θα ανακαλύψει, ότι θα κάνει νέους φίλους κ.λπ.
            >  Εξηγήστε του με σαφήνεια πόσο χρόνο θα περνάει
               κάθε μέρα στο σχολείο, τι ώρα θα πρέπει να
               βρίσκεται εκεί το πρωί και τι ώρα θα φεύγει το
               μεσημέρι, ποιος θα το πηγαινοφέρνει.
            >  Καθησυχάστε το λέγοντάς του πως, για οτιδήποτε
               χρειαστεί, δεν υπάρχει λόγος να φοβάται ή να
               διστάζει. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να το
               πει κατευθείαν στους δασκάλους, και αυτοί θα το
               βοηθήσουν.
            >  Βεβαιωθείτε ότι το παιδί είναι έτοιμο για το          Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ
               δημοτικό ως προς τα βασικά της αυτονομίας και της     •  Προσπαθήστε το πρώτο πρωινό ξύπνημα του παιδιού
               αυτοεξυπηρέτησής του.                                 για το σχολείο να είναι ευχάριστο. Ετοιμάστε του το
            >  Διαλέξτε μαζί την τσάντα του και ένα μέρος            αγαπημένο του πρωινό και μην τρέχετε πανικόβλητοι.
               του εξοπλισμού που θα χρειαστεί, για να του           Είναι καλύτερα να ξυπνήσετε λίγο νωρίτερα, ώστε να
               δημιουργήσετε το αίσθημα της συμμετοχής στην          έχετε χρόνο για όλα, παρά να πιεστείτε.
               προετοιμασία και της προσμονής.                       •  Διαλέξτε μαζί τα ρούχα που θα φορέσει.
            >  Μιλήστε του για τα δικά σας σχολικά χρόνια:           Είναι σημαντικό να νιώθει άνετα και να έχει
               για τη δική σας πρώτη μέρα στο δημοτικό, τους         αυτοπεποίθηση.                            >
               δασκάλους σας, τις εκδρομές, το πιο ενδιαφέρον        •  Μη φτάσετε στο σχολείο τελευταία στιγμή.
               πράγμα που μάθατε, πόσο ενθουσιασμένοι                Πηγαίνετε τουλάχιστον ένα τέταρτο προτού
               ήσασταν με τα βιβλία, με τους φίλους σας, δείξτε του   χτυπήσει το κουδούνι, για να έχει λίγο χρόνο
               φωτογραφίες κ.λπ.                                     το παιδί να μπει στο «πνεύμα».

          32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37